Dirk Scheele nieuwe ambassadeur van De Liedjesfabriek

19 apr , 20:31 Nieuws
doe je met ons mee artwork door tom oude vrielink studio t77
Tom Oude Vrielink

Sinds het begin van dit jaar is Dirk Scheele de nieuwe ambassadeur van de Nijmeegse Stichting De Liedjesfabriek. De Nederlandse gitarist, zanger, liedjesschrijver en acteur gaat de stichting in woord en daad ondersteunen.

Dat begint met het samen uitbrengen van de single Doe Je Met Ons Mee (Welkom in De Liedjesfabriek!)’, die vanaf gisteren te beluisteren is op Spotify en andere bekende streamingdiensten.

Kindermuziekprijs

Dirk Scheele schrijft en speelt al meer dan 25 jaar liedjes voor kinderen tussen de 2-8 jaar, hij treedt op in theaters & popzalen in binnen- en buitenland, is te zien op Nickelodeon én heeft een populair YouTube-kanaal. Daarnaast was Dirk vóór zijn bekendheid werkzaam als muziektherapeut, de therapievorm die aan de basis ligt van de activiteiten van De Liedjesfabriek. In 2022 won Dirk de BUMA Kindermuziekprijs, een oeuvreprijs voor Nederlandse componisten die hun ziel en zaligheid hebben ingezet om de jongste generatie te bereiken met muziek. Dirk Scheele is daarmee de perfecte ambassadeur van De Liedjesfabriek.

“Als songwriter voor kinderen spreekt het idee van De Liedjesfabriek mij erg aan,” zegt Dirk Scheele. “Liedjes schrijven en componeren kan echt een fijne manier zijn om je gevoelens en belevenissen te uiten in zowel tekst als melodie. Daarnaast leg je deze gevoelens vast en kun je ze daardoor makkelijker verwerken en een plek geven.”

Jublieum

De Liedjesfabriek viert dit jaar haar 15-jarige jubileum. Ter ere van dit jubileum schreven de muzikanten van De Liedjesfabriek samen het lied ‘Doe Je Met Ons Mee’. Dirk Scheele was direct enthousiast over het lied en leverde als kersverse ambassadeur graag zijn muzikale bijdrage door mee te zingen. Het resultaat is een opzwepend lied dat het verhaal vertelt van een kind dat in het ziekenhuis bezoek krijgt van De Liedjesfabriek en samen met de muzikanten een lied gaat schrijven. “We bestaan inmiddels 15 jaar, maar we hadden in al die jaren nog nooit zélf een lied geschreven. We zijn ontzettend trots op het eindresultaat, en hopen dat onze donateurs en volgers er ook graag naar luisteren,” aldus Leon Winters en Patrick Spierts, oprichters van De Liedjesfabriek.

De single is vanaf vandaag, 18 april, voor iedereen te beluisteren op de Spotify-kanalen van De Liedjesfabriek en Dirk Scheele en andere streamingsdiensten.

Over De Liedjesfabriek

Bij De Liedjesfabriek voelen zieke kinderen zich even beter. Met een mobiele opnamestudio, de zogenaamde Liedjesmachine, komen muzikanten aan het ziekenhuisbed. Daar kiezen de kinderen zelf een onderwerp en hun favoriete muziekstijl. Ze schrijven zelf een tekst en zingen of rappen deze in. Hierdoor staan ze op een positieve manier in het middelpunt en krijgen ze een podium om hun verhaal te vertellen of te zingen. De Liedjesfabriek zorgt voor een professionele opname en een eigen videoclip. Een blijvende herinnering waar de kinderen apetrots op zijn.