N.E.C. heeft met Tinashe Nkinki Ntotila een nieuwe jeugdspeler binnengehaald en verlengd het contract van Orion Nettl uit Velp.
Jeugdspeler Tinashe Nkinki Ntotila tekent zijn eerste profcontract
bij N.E.C. De 16-jarige Edenaar komt over van partnerclub SV Orion.
Komend seizoen komt hij onder leiding van Robert de Pauw en
Rutger Worm uit voor de Onder 19. Nkinki Ntotila tekent in Nijmegen een
contract tot de zomer van 2029.
Veelzijdige spits
Hoofd jeugdopleiding Colin Williamson: “Tinashe is een
veelzijdige spits die op verschillende manieren gevaarlijk kan worden. Met zijn
persoonlijkheid is hij de vertaling van de normen en waarden die we bij de
academie heel belangrijk vinden en vormt hij een voorbeeld voor alle
jeugdspelers.”
Orion Nettl verlengt contract
Orion Nettl heeft zijn aflopende contract bij N.E.C. met één seizoen
verlengd. De 18-jarige middenvelder uit de N.E.C. Voetbalacademie ligt
daardoor vast tot de zomer van 2027. De club heeft een optie voor een
extra seizoen.
De in Velp geboren Nettl speelt al vanaf zijn tiende in het
rood-groen-zwarte tricot.
'Scorend vermogen'
Komend seizoen zal hij zijn minuten maken in
de Onder 21 onder leiding van de nieuwe trainer Edwin Linssen.
Hoofd jeugdopleiding Colin Williamson: “Orion speelt al jaren in onze
academie en is een jongen van de club. Als aanvallende middenvelder is
hij vaak dreigend en bovendien heeft hij scorend vermogen. Hij heeft
afgelopen jaar een grote bijdrage gehad in het
succesvolle seizoen in de Onder 19, dat twee keer als vijfde van
Nederland eindigde.”