Go Online verhuisd terug naar Nijmegen

17 jul , 15:17 Zakelijk
go-online-wijchenseweg

Nijmegen heeft er een ambitieus marketingbureau bij. Of beter gezegd: terug. Go Online, gespecialiseerd in SEO, SEA en het bouwen van websites, verhuisde eind juni van Ooij terug naar de stad waar het ooit begon.

“We zijn ooit met z’n tweeën gestart in ditzelfde pand aan de Wijchenseweg, in één kleine kantoorruimte” vertelt Shiva, mede-eigenaar en verantwoordelijk voor alle operationele zaken bij Go Online. “Nu nemen we een halve verdieping in gebruik." "Dat voelt niet alleen als thuiskomen, maar is ook een moment van reflectie op de groei die we hebben doorgemaakt.”

Terug naar de roots

De afgelopen jaren groeide het team van Go Online gestaag. Wat begon als een compact bureau voor SEO, SEA en websites is inmiddels uitgegroeid tot een solide team van tien specialisten, in alle drie de disciplines. Het kantoor in de Ooij werd te klein en de ligging steeds onpraktischer voor het team en de klanten. De terugkeer naar Nijmegen was dan ook geen toeval, maar een logische stap.

“Voor ons draait alles om mensen,” zegt Shiva. “Goede mensen aantrekken, klanten goed kunnen ontvangen, medewerkers een fijne werkplek bieden. Dan heb je meer nodig dan alleen een mooie locatie. "Dit kantoor geeft ons de ruimte om verder te bouwen.”

De keuze voor Dukenburg is bewust. Met het station om de hoek is het kantoor uitstekend bereikbaar, zowel voor klanten als voor medewerkers die met het OV komen. In de directe omgeving zijn allerlei voorzieningen, van lunchplekken tot eigen parkeergelegenheid. Alles bij elkaar zorgt dat voor een professionele en gastvrije omgeving. Bovendien heb je in Dukenburg veel minder te maken met verkeersdrukte zoals dat in de binnenstad wel het geval is.

Meer ruimte voor ambitie

De stap naar een groter kantoor past bij de ambities van het bureau. Go Online richt zich volledig op online marketing: zoekmachineoptimalisatie (SEO), advertenties in Google (SEA) en conversiegerichte websites. De werkwijze? Recht door zee en zonder tussenlagen. Klanten hebben direct contact met de specialisten.

Die no-nonsense aanpak blijkt succesvol. In de afgelopen jaren wist het bureau een vaste klantenkring op te bouwen, waaronder bekende Nijmeegse bedrijven als Termaat Motoren, Wibeco, Arentz Wijnen en Hagemans Verf. De verwachting is dat dat aantal de komende tijd verder groeit.

“Die regionale focus vinden we belangrijk,” vertelt Harm, verantwoordelijk voor sales. “We kennen de markt, spreken dezelfde taal, en klanten waarderen dat ze hier gewoon kunnen binnenlopen." In Ooij was dat wat lastiger, nu hebben we daar echt de ruimte voor. We ontvangen hier graag ondernemers die stappen willen zetten met hun online zichtbaarheid.”

Lokaal geworteld, digitaal sterk

Achter de schermen blijft Go Online ambitieus. Het team werkt aan uitbreiding, zowel in omvang als in expertise. Toch blijft de identiteit onveranderd: laagdrempelig, resultaatgericht en diep geworteld in Nijmegen. “Hoewel onze digitale dienstverlening landelijk ingezet wordt, blijft de focus op de regio belangrijk." "Juist dat lokale karakter maakt het verschil”, denkt Shiva.

Voor wie benieuwd is naar wat Go Online voor zijn of haar bedrijf kan betekenen, staat de deur aan de Wijchenseweg open.