Maud Müskens van Wijn Asperges Recreatie Groesbeek treedt in januari 2025 toe tot de Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
Als ondernemer brengt zij veel kennis en ervaring mee op het gebied van toerisme en recreatie. Maud Müskens volgt per 1 januari 2025 Willem Bijleveld op, die aan het eind van zijn laatste termijn als toezichthouder bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is gekomen.
Avans Hogeschool
Müskens zit dagelijks in contact met mensen die de regio voor een dag of langer bezoeken. In combinatie met haar jarenlange ervaring bij Avans Hogeschool en haar interesse in goed bestuur en toezicht, heeft zij een goed inzicht in wat er speelt. Als lid van de Raad van Toezicht hoopt ze dan ook een waardevolle bijdrage te leveren aan de rol die Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen speelt in de verdere ontwikkeling van recreatie en toerisme in de regio.
Ondergeschoven kindje
Müskens blik op het huidige toeristisch-recreatieve landschap is zowel trots als zorgelijk: “Trots omdat er zo ontzettend veel moois is dat mensen ontspanning en vertier bezorgt. Zorgelijk omdat toerisme vaak een onderschoven kindje lijkt in vele (politieke) discussies. Iedereen wil op vakantie, maar niemand wil (veel) toeristen. Het belang van toerisme zou wat mij betreft duidelijker mogen en het imago positiever. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen speelt daar een cruciale rol in door onder andere te werken aan promotie, het verzamelen van relevante data en actief te zijn in diverse netwerken.”
Directeur van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Herre Dijkema, kijkt uit naar de samenwerking: “Met Maud krijgen we een ondernemende jonge vrouw in de raad van toezicht. Zij neemt veel ervaring, maar ook een frisse blik mee. Ik kijk uit naar de samenwerking."
Over Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in voor het positioneren van de Veluwe, de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen in binnen- en buitenland. Hierbij adviseert en ondersteunt de organisatie zo’n 600 publieke en private partners. Onder andere met datagedreven marketingactiviteiten, eigen Citystores in Arnhem en Nijmegen en toeristische informatiepunten (TIP’s) inspireert de organisatie bezoekers niet alleen de bekende, maar ook de rustigere en onbekende plekken te bezoeken. Met als doel een duurzame bezoekerseconomie te creëren die bijdraagt aan de brede welvaart in de regio.